7 načina kako IoT može poboljšati Vaše poslovanje

12 kolovoza, 2021
7 načina kako IoT može poboljšati Vaše poslovanje

Internet of Things (skraćeno IoT) je naziv za uređaje koji se mogu spojiti na internetsku mrežu, i koji mogu skupljati i dijeliti podatke preko spomenute mreže. Zahvaljujući bržem prijenosu podataka, mobilnom internetu i smanjenju troškova tehnologije općenito, IoT postaje sve zastupljeniji u svijetu.

Često ga se spominje u kontekstu “pametnih kuća” i “pametnih gradova”, no IoT nije ograničen na ova područja. Moderna poslovanja mogu iskoristiti IoT tehnologiju kako bi pojednostavili svakodnevne aktivnosti te povećali efikasnost i produktivnost.

U nastavku ćemo navesti nekoliko načina kako IoT može poboljšati vaše poslovanje.

1.   Upravljanje i praćenje inventara

Neovisno o veličini vaše tvrtke, ako imate skladište ili trgovinu, možete se susresti s poteškoćama u praćenju inventara. Bilo da se radi o gubitku robe, ili o tome da vaši radnici troše previše vremena na rješavanje problema vezanih uz inventar, takve situacije donose konfuziju, nezadovoljstvo i umanjenje profita.

Srećom, u svojim skladištima možete instalirati IoT softver kako biste automatizirali poslovanje. IoT može pratiti inventar (ulaz i izlaz), voditi evidenciju te pratiti promjene.

Također, ako spojite IoT na sigurnosni sustav, možete spriječiti krađe prije nego što se dogode.

2.   Ušteda

Osim što kroz praćenje inventara (putem smanjenja gubitaka i krađa) donosi uštedu, IoT na još nekoliko načina može smanjiti troškove vašeg poslovanja.

Primjerice, tehnologija predviđanja održavanja Vas može obavijestiti o potencijalnim tehničkim problemima prije nego što počnu utjecati na proizvodnju i produktivnost. Također, prelaskom na pametnu rasvjetu i pametno grijanje, možete uštedjeti na mjesečnim računima za struju.

Uz to, kvalitetnije ćete iskoristiti energiju te smanjiti svoj ugljični otisak.

3.   Dijeljenje podataka

Kako smo rekli, s IoT tehnologijom razni uređaji skupljaju i dijele prikupljene podatke. To znači da možete odrediti koje će osobe imati pristup određenim prikupljenim podacima.

Stoga možete upravljati skladištem iako ste kilometrima daleko – svi su Vam podaci na dohvat ruke. Nadalje, IoT aplikacije prate ponašanje korisnika, uče model ponašanja te postaju “pametnije” kako bi pružale korisniku bolje iskustvo.

Ti podaci su dostupni tvrtkama, koje mogu uz njih naučiti o potrebama klijenata, mogućnosti poboljšanja i razvitka, te pristupima marketingu.

4.   Digitalni marketing

Digitalni marketing se temelji na podacima do kojih se dolazi putem analitika koje prikupljaju informacije o online ponašanju klijenata.

Zahvaljujući tim podacima, moguće je stvoriti personalizirane marketinške kampanje koje će potencijalnim kupcima uspješnije prikazati brend. Uz IoT moguće je prikupljati vrijedne informacije bez trošenja novaca na velika istraživanja tržišta. Također, marketinški stručnjaci mogu koristiti IoT kako bi pratili svoje kampanje i primali obavijesti o njihovom napretku.

Sve navedeno omogućava tvrtkama prilagođavanje svojih marketinških strategija, kako bi maksimalno povećali svoj povrat ulaganja.

5.   Omni-kanal usluge

Omni-kanal pristup danas se jako cijeni jer pojednostavljuje proces kupovine.

IoT i ovdje pomaže omogućiti ovu uslugu. Primjenom IoT-a na senzore, proizvođači iz bilo koje lokacije mogu pratiti aktivnosti i status usluge te mogu pružati pravovremenu podršku kada kupac to zatraži.

Pomoću IoT-a, tvrtke i proizvođači mogu isporučiti svoje proizvode u rekordno kratkom vremenu te smanjiti broj učinjenih pogrešaka tijekom postupka pripreme i slanja pošiljke.

6.   Bolje iskustvo kupca

Kako smo gore naveli, IoT ubrzava i poboljšava isporuku roba i usluga klijentima, što povećava njihovo zadovoljstvo.

Također, korištenjem naprednih alata za praćenje problema kupaca, lakše je pružati kvalitetnu podršku te rješavati spomenute probleme po potrebi. Spajanje IoT-a s chatbotovima i umjetnom inteligencijom omogućuje tvrtkama pristup dodatnim informacijama koje se tiču klijenata. Chatbotovi sintetiziraju podatke te mogu prepoznati probleme s uslugom ili proizvodom koje je potrebno riješiti.

Umjetna inteligencija pruža kupcima neposrednu podršku, zbog čega mogu naučiti koristiti proizvod na bolji način.

7.   Rad od kuće

Jedna od najvećih prednosti IoT tehnologije je to što djelatnici ne moraju više sjediti u uredu kako bi radili: dovoljno je da se spoje na softver, neovisno gdje se nalaze.

IoT tehnologija također olakšava i potiče komunikaciju te suradnju između djelatnika i između odjela u tvrtki, što povećava produktivnost. Bolje je za djelatnike – istraživanja pokazuju da su djelatnici sretniji i manje stresirani kada rade od kuće. A bolje je i za poslodavce, jer imaju veće šanse zaposliti kvalitetan kadar kada nisu ograničeni na svoj grad, općinu ili županiju.

Konačno, 2020. godina je pokazala da je rad od kuće, ako ne nešto što tvrtke već implementiraju, onda barem nešto na što trebaju biti spremne.

Zaključak

IoT tehnologija ima očite dobrobiti za poslovanja – od uštede, preko povećanja produktivnosti, pa sve do većeg zadovoljstva krajnjih korisnika i kupaca.

Svaka tvrtka može iskoristiti spomenute koristi jednostavnim uvođenjem IoT-a u poslovanje. Zanima li vas kako IoT može povećati uspješnost vaše tvrtke?

Kontaktirajte nas već danas!

O Omega Software

Omega Software je tvrtka koje se bavi razvojem i integracijom cjelovitih ICT rješenja i tehnologije. U okviru naših usluga implementiramo i Smart City rješenja koja pomažu poboljšati gradsku infrastrukturu i smanjiti javne troškove Naša snaga počiva na preko 200 stručnjaka, poslovnih konzultanata i razvojnih inženjera koje zapošljavamo. Konstantno se educiramo i razvijamo te se ponosimo našim multidisciplinarnim znanjem. Svim našim partnerima pristupamo individualno, ovisno o izazovima i potrebama. Suradnjom s Omega Softwareom dobivate pouzdanog partnera na kojeg uvijek možete računati.

Pročitajte više o nama.

Share This