ERP vs CRM: sličnosti i razlike

23 svibnja, 2021
ERP vs CRM sličnosti i razlike

ERP (Enterprise Resource Planning) i CRM (Customer Relationship Management) su softverska rješenja koja mogu povećati uspješnost poslovanja. Oba služe kao baze podataka te povezuju različite odjele unutar tvrtke. CRM i ERP mogu biti ujedinjeni u jedinstveni softver, a mogu i biti odvojena rješenja. Iako se neke njihove funkcije međusobno preklapaju, ne radi se o istim programima: njihove temeljne funkcije se bitno razlikuju. 

Što je CRM?

Customer Relationship Management, ili skraćeno CRM, označava sustave i procese koji se koriste za upravljanje interakcijom između tvrtke i njenih klijenata. Temelj CRM-a je Sales Force Automation (SFA), koji omogućava upravljanje prodajama. SFA sustav je većinski fokusiran na buduće, potencijalne događaje: osobe i/ili tvrtke koje bi mogle postati klijenti, narudžbe koje bi mogle biti postavljene, i slično.
Uz CRM je moguće organizirati te automatizirati prodaju, marketing i korisničku podršku. CRM rješenje mora omogućiti kvalifikaciju lidova, predviđanje, kreiranje ponuda i konfiguracija narudžbi, potvrdu i izvršenje narudžbi, te upravljanje računima. Danas CRM rješenja uključuju sve aspekte iskustva kupaca, kako bi isti bili zadovoljni i postali vjerni određenoj tvrtki te tako stvorili solidnu bazu kupaca. Ukratko, koristeći CRM moguće je pronaći lidove koji će kroz proces prodaje zaključiti transakciju. Nakon toga, CRM osigurava održavanje odnosa s novim klijentom i potiče obavljanje dodatnih kupovina. 

Što je ERP?

ERP, ili Enterprise Resource Planning, je softver za upravljanje poslovanjem tvrtke. Temelj ERP-a su financije: računovodstvo, plaće, financijska izvješća. Svaka tvrtka treba program za upravljanje financijama, no neće svaka trebati ERP. Naime, danas putem ERP-a tvrtke mogu imati pod kontrolom svaki dio svog poslovanja – od proizvodnje i skladišta, do nabave i usluga. Time se različiti odjeli tvrtke povezuju i razmjenjuju informacije kako bi poslovanje bilo što uspješnije i jednostavnije. Isto tako, ERP rješenja mogu automatizirati određene suvišne procese.
ERP rješenja postaju sve popularnija te se čak i male tvrtke odlučuju za implementaciju istih. No, ERP-ovi su osmišljeni za interno korištenje i stoga često ne podržavaju interakciju s klijentima. Čak i ERP-ovi koji nude neke funkcionalnosti CRM-a ne nude sve što možete pronaći u dobrom CRM-u.

Koje su razlike između CRM-a i ERP-a?

Glavna razlika između CRM i ERP rješenja je njihova glavna funkcija: ERP je primarno financijski softver, a CRM softver za odnose s klijentima. Također, razlika je u opsegu samog rješenja. ERP rješenja su sveobuhvatna i pokrivaju sve potrebe jedne tvrtke: od financija, preko proizvodnje, do nabave, i ostalo. CRM su specijalizirani softveri koji omogućuju upravljanje isključivo prodajom i marketingom. I dok ERP može nuditi i podržavati CRM funkcije, CRM nikad ne sadrži ERP funkcije. 

Koje su sličnosti između CRM-a i ERP-a?

I ERP i CRM rješenja su programi koji skupljaju i analiziraju podatke. Oba se mogu implementirati unutar tvrtke (on-premise) ili kao SaaS. Također, u oba slučaja, rješenje može biti implementirano u oblaku (cloud). 

CRM ili ERP – što odabrati?

CRM ili ERP što odabrati

Odabir između ERP rješenja i CRM rješenja ovisi o tome što određenoj tvrtki treba. U idealnom slučaju, tvrtka će imati oba softvera kako bi upravljala svakim aspektom poslovanja, internim i prema klijentima. No to nije nužno. Ako se radi o maloj ili srednjoj tvrtki, ili o tvrtki koja je zadovoljna svojim softverom za financije i ostale administrativne poslove, CRM je dobar izbor. S druge strane, velike tvrtke i one u fazi rasta trebaju ERP, kao i tvrtke koje koriste puno različitih softvera za svakodnevne poslove. Dobra je vijest što, ako imate samo jedan od ovih rješenja, a želite uvesti i drugi u svoje poslovanje, danas je izrazito jednostavno implementirati ERP u CRM i obrnuto. Uz to, ako već posjedujete ERP sustav, imate i opciju uvesti uz njega samostalno CRM rješenje koji možete koristiti isključivo za odnose s klijentima. 

Zaključak

ERP i CRM rješenja imaju slične funkcije, no radi se o različitim softverima, svaki s drukčijom namjenom. ERP-ovi su prvenstveno financijski softveri, iako sve češće sadrže sve potrebne funkcije za upravljanje cjelokupnim poslovanjem jedne tvrtke. CRM rješenja se koriste za upravljanje marketingom, prodajom i odnosima s klijentima. ERP softveri mogu sadržavati osnovne CRM funkcije, ali CRM ne sadrži ERP funkcije. Idealna tvrtka će imati oba softvera, no to nije nužno u svakoj situaciji. Ako niste sigurni što vašoj tvrtki treba, obratite nam se s povjerenjem, rado ćemo vam pomoći donijeti najbolju odluku!

O Omega Software

Omega Software je tvrtka koje se bavi razvojem i integracijom cjelovitih ICT rješenja i tehnologije. U okviru naših rješenja implementiramo i ERP (Enterprise resource planning) rješenje – Microsoft Dynamics 365 Business Central. Naša snaga počiva na preko 200 stručnjaka, poslovnih konzultanata i razvojnih inženjera koje zapošljavamo. Konstantno se educiramo i razvijamo te se ponosimo našim multidisciplinarnim znanjem. Svim našim partnerima pristupamo individualno, ovisno o izazovima i potrebama. Suradnjom s Omega Softwareom dobivate pouzdanog partnera na kojeg uvijek možete računati.
Pročitajte više o nama.